LINIA AUTOBUSOWA POSPIESZNA

DATA NUMER RODZAJ LINII TRASA UWAGI
1967.05.21. L linia autobusowa pospieszna stała SEKUNDOWA – 17 Stycznia – Żwirki i Wigury – Raszyńska – plac Zawiszy – Aleje Jerozolimskie – Marszałkowska – plac Bankowy – aleja Solidarności – most Śląsko-Dąbrowski – aleja Solidarności – Radzymińska – ZACISZE (MŁODZIEŃCZA).
Przystanki: SEKUNDOWA, DRZEWIECKIEGO (NŻ), 17 STYCZNIA, SASANKI, LEŻAJSKA (NŻ), RAKOWIEC, UNIWERSYTET MEDYCZNY, POMNIK LOTNIKA, RASZYŃSKA, PL. ZAWISZY, DW. CENTRALNY, CENTRUM, ŚWIĘTOKRZYSKA, PL. BANKOWY, DW. WILEŃSKI, SZWEDZKA (NŻ), PIOTRA SKARGI, JÓRSKIEGO, ZACISZE (MŁODZIEŃCZA).
Uruchomienie linii pospiesznej łączącej Pragę i Śródmieście z lotniskiem. Obsługa przez 17 autobusów z zajezdni "Inflancka".

[MZK Zarządzenie Wykonawcze nr 22/67;
EW 1967, nr 115, 13/14 V 1967, str. 5]
1968.03.31. L linia autobusowa pospieszna stała LIKWIDACJA LINII. Niewielka frekwencja - w zamian przedłużono trasę linii C.

[MZK Zarządzenie Wykonawcze nr 14/68;
EW 1968, nr 83, 5 IV 1968, str. 5]


.


1973.11.25. L linia autobusowa pospieszna stała LOTNISKO CHOPINA – Żwirki i Wigury – Wawelska – aleja Niepodległości – Nowowiejska – plac Zbawiciela – plac Konstytucji (powrót: plac Konstytucji – Śniadeckich – Nowowiejska – Krzywickiego – Wawelska) – Marszałkowska – Aleje Jerozolimskie – Emilii Plater – jezdnia południowa PKiN – DWORZEC CENTRALNY (DWORZEC ŚRÓDMIEŚCIE) (przystanek na południowej jezdni PKiN) (powrót: DWORZEC CENTRALNY (DWORZEC ŚRÓDMIEŚCIE) (przystanek na południowej jezdni PKiN) – jezdnia południowa PKiN – plac Defilad – Marszałkowska).
Przystanki: LOTNISKO CHOPINA, 17 STYCZNIA (NŻ), SASANKI, BALEYA, PRUSZKOWSKA, BANACHA-SZPITAL (NŻ), POMNIK LOTNIKA, GUS (→DW. CENTRALNY), NOWOWIEJSKA (→LOTNISKO CHOPINA), PL. KONSTYTUCJI, CENTRUM, DW. CENTRALNY.
Przywrócenie kursowania linii na skróconej trasie spełniając postulaty kandydatów na radnych DRN Ochota i pasażerów korzystających z usług LOT. Zachowanie objazdu budowy Dworca Centralnego oraz skrzyżowania al. Niepodległości z budowaną Trasą Łazienkowską. Obsługa przez 11 autobusów z zajezdni "Chełmska".

[MZK Polecenie Służbowe nr 67/73;
EW 1973, nr 279, 24/25 XI 1973, str. 7]
1974.02.04. L linia autobusowa pospieszna stała LIKWIDACJA LINII. Likwidacja linii z powodu niskiej frekwencji. Autobusy "Berliet" obsługujące linię skierowano do obsługi przeciążonych linii zwykłych obsługujących nowe osiedla mieszkaniowe oraz tereny śródmiejskie.

[MZK Polecenie Służbowe nr 4/74;
EW 1974, nr 27, 1 II 1974, str. 7;
ŻW 1974, nr 28, 2 II 1974, str. 10]

OBJAŚNIENIE SKRÓTÓW W PRZYPISACH:


MPA - Miejskie Przedsiębiorstwo Autobusowe [Dokumenty udostępnione przez P. Grzegorza Gałęzowskiego.]
MPK - Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne [Dokumenty udostępnione przez P. Grzegorza Gałęzowskiego.]
MZK - Miejskie Zakłady Komunikacyjne [Dokumenty udostępnione przez P. Grzegorza Gałęzowskiego.]
ZTM - Zarząd Transportu Miejskiego [Dokumenty udostępnione przez P. Grzegorza Gałęzowskiego.]
EW - Express Wieczorny [1946-1999]
GL - Głos Ludu [1945-1948]
GW - Gazeta Wyborcza [1989-]
KC - Kurier Codzienny [1945-1953]
TL - Trybuna Ludu [1948-1990]
WW - Wieczór Warszawy [1946-1948]
ŻW - Życie Warszawy [1944-2011]

ZOBACZ TEŻ:


LINIA AUTOBUSOWA ZWYKŁA (1928-1939)
LINIA AUTOBUSOWA ZWYKŁA (1945-1949)

 

POWRÓT DO SPISU LINII AUTOBUSOWYCH PRZYSPIESZONYCH, POSPIESZNYCH
ORAZ EKSPRESOWYCH

POWRÓT DO KARTOTEK LINII




KONTAKT: trasbus@o2.pl.