DATA |
LINIE KOŃCZĄCE TRASĘ NA KRAŃCU |
UWAGI |
1946.05.25. |
|
Uruchomienie specjalnych wieczorowych kursów dowożących i odwożących widzów spektakli organizowanych w Teatrze Polskim - odbudowanie fragmentu torowiska na Krakowskim Przedmieściu wraz z prowizorycznym krańcem przed zniszczonym pomnikiem Kopernika. Tramwaje zawracały najprawdopodobniej "na trójkąt" na skrzyżowaniu Krakowskiego Przedmieścia i ul. Królewskiej. |
1946.12.05. |
LIKWIDACJA KRAŃCA |
Przedłużenie trasy linii tramwajowej 17 wzdłuż wyremontowanego torowiska na ul. Krakowskie Przedmieście, Miodowej i Bonifraterskiej do przystanku przesiadkowego przy ul. Muranowskiej. Trasa miała charakter tymczasowy - docelowo na tym odcinku projektowana była trakcja trolejbusowa.
Prawdopodobnie wtedy zlikwidowano wieczorne kursy pod Teatr Polski. |
1948.05.16. |
|
Uruchomienie linii autobusowej K na trasie łączącej Trakt Królewski z Grochowem. Uruchomienie krańca w formie zawrotki wokół pomnika Kopernika. |
1949.05.14. |
|
Zmiana oznaczenia linii autobusowej K na 103 w związku z reorganizacją systemu oznaczeń linii autobusowych. |
1949.05.14. |
ZAWIESZENIE FUNKCJONOWANIA KRAŃCA. |
Likwidacja linii autobusowej 103 ze względu na brak frekwencji. |
1949.07.22. |
|
Przywrócenie funkcjonowania linii autobusowej 103 na zmodyfikowanej trasie łączącej Trakt Królewski ze centrum Pragi wzdłuż nowej Trasy W-Z. |
1949.??.??. |
LIKWIDACJA KRAŃCA. |
Likwidacja linii autobusowej 103 ze względu na brak frekwencji. |
1953.01.12. |
|
Likwidacja pętli DWORZEC ŚRÓDMIEŚCIE i skierowanie linii autobusowej 107 (łączącej Śródmieście z Czerniakowem) wzdłuż Traktu Królewskiego do reaktywowanej pętli na placu przed pomnikiem Kopernika. |
1953.07.15. |
LIKWIDACJA KRAŃCA. |
Przedłużenie trasy linii autobusowej 107 do placu Zamkowego po interwencjach prasowych wykazujących konieczność wzmocnienia komunikacji na Krakowskim Przedmieściu. |