DATA |
LINIE KOŃCZĄCE TRASĘ NA KRAŃCU |
UWAGI |
1945.07.22. |
|
Otwarcie prowizorycznego krańca na zbiegu ulic Chmielnej i Brackiej (przy Domu Braci Jabłkowskich). Uruchomienie linii L łączącej Żoliborz ze Śródmieściem oraz przedłużenie do Śródmieścia linii K obsługującej Saską Kępę. Obie linie przeznaczone były w dni powszednie w określonych godzinach tylko dla pracowników miejskich, w pozostałych godzinach oraz w dni świąteczne - dla wszystkich. |
1945.07.25. |
|
Zawieszenie kursów ogólnodostępnych ze względu na fatalny stan taboru i liczne wypadki spowodowane jego nadmiernym wykorzystaniem. |
1945.07.29. |
|
Przywrócenie kursowania linii L w niedziele - kursy te były dostępne dla wszystkich pasażerów. |
1945.08.06. |
|
Przywrócenie kursowania linii L w dni powszednie z zachowaniem wydzielonych godzin (6.30 - 9.00 oraz 15.00 - 17.00) tylko dla pracowników miejskich. |
1945.08.10. |
|
Zawieszenie kursów ogólnodostępnych ze względu na brak paliwa. |
1945.09.07. |
ZAWIESZENIE FUNKCJONOWANIA KRAŃCA. |
Zawieszenie komunikacji autobusowej ze względu na brak paliwa. |
1945.09.18. |
|
Wznowienie w dni powszednie w godzinach szczytu komunikacji autobusowej (tylko dla pracowników miejskich) po otrzymaniu przez MZK dostaw benzyny. |
1945.09.30. |
|
Wznowienie na linii L ogólnodostępnych kursów niedzielnych. |
1945.10.15. |
LIKWIDACJA KRAŃCA. |
Szybkie wyczerpanie się zgromadzonych pospiesznie zapasów paliwa przesądziło o zawieszeniu komunikacji autobusowej. Po dostarczeniu kolejnej partii benzyny na mocy zarządzenia władz pojazdów nie skierowano do obsługi przewozów pasażerskich, lecz do wzięcia udziału w akcji zaopatrywania miasta w płody rolne w związku ze zbliżającą się zimą. |