LINIA AUTOBUSOWA ZWYKŁA

data numer rodzaj trasa uwagi
1971.11.28. 173 linia autobusowa zwykła stała BITWY WARSZAWSKIEJ 1920 ROKU – Grójecka – Opaczewska – Białobrzeska – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – Aleje Jerozolimskie (powrót: Aleje Jerozolimskie – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – BITWY WARSZAWSKIEJ 1920 ROKU.) – Łopuszańska – Krańcowa – Popularna – Techników – Cegielniana – Sympatyczna – Wałowicka – Globusowa – PKP WŁOCHY (powrót: PKP WŁOCHY – Świerszcza – Potrzebna – Sympatyczna). Uruchomienie linii w związku z wcześniejszą likwidacją odnogi WKD do Włoch i otwarciem (tymczasowo wyłącznie dla autobusów) nowego odcinka Alej Jerozolimskich. Kurs co 6 minut. Obsługa przez 8 autobusów krótkich z zajezdni "Redutowa".

[MZK Polecenie Służbowe nr 75/71;
EW 1971, nr 281, 27/28 XI 1971, str. 7]
1972.01.12. 173 linia autobusowa zwykła stała BITWY WARSZAWSKIEJ 1920 ROKU – Grójecka – Opaczewska – Białobrzeska – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – Aleje Jerozolimskie (powrót: Aleje Jerozolimskie – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – BITWY WARSZAWSKIEJ 1920 ROKU.) – Łopuszańska – Krańcowa – Popularna – Chrobrego – Wałowicka – Potrzebna – Świerszcza – CIENISTA (powrót: CIENISTA – Cienista – Zdobnicza – Chrobrego). Zmiana trasy z powodu robót ziemnych na ul. Techników.

[MZK Polecenie Służbowe nr 1/72;
EW 1972, nr 8, 11 I 1972, str. 5]
1972.10.29. 173 linia autobusowa zwykła stała BITWY WARSZAWSKIEJ 1920 ROKU – Grójecka – Opaczewska – Białobrzeska – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – Aleje Jerozolimskie (powrót: Aleje Jerozolimskie – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – BITWY WARSZAWSKIEJ 1920 ROKU.) – Łopuszańska – Krańcowa – Popularna – Techników – Cegielniana – Sympatyczna – Wałowicka – Globusowa – PKP WŁOCHY (powrót: PKP WŁOCHY – Świerszcza – Potrzebna – Sympatyczna). Zakończenie robót na ul. Techników.

[MZK Polecenie Służbowe nr 60/72;
EW 1972, nr 258, 30 X 1972, str. 7]
1972.12.30. 173 linia autobusowa zwykła stała BITWY WARSZAWSKIEJ 1920 ROKU – Grójecka – Opaczewska – Białobrzeska – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – Aleje Jerozolimskie (powrót: Aleje Jerozolimskie – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – BITWY WARSZAWSKIEJ 1920 ROKU.) – Łopuszańska – Krańcowa – Popularna – Techników – Cegielniana – Sympatyczna – Wałowicka – Zdobnicza – Cienista – CIENISTA (powrót: CIENISTA – Świerszcza – Potrzebna – Sympatyczna). Korekta trasy w rejonie przystanku PKP WARSZAWA WŁOCHY.

[MZK Telefonogram z 29 XII 1972]
1973.07.20. 173 linia autobusowa zwykła stała PLAC ZAWISZY – Aleje Jerozolimskie (powrót: Aleje Jerozolimskie – Niemcewicza – Grójecka – PLAC ZAWISZY.) – Łopuszańska – Krańcowa – Popularna – Techników – Cegielniana – Sympatyczna – Wałowicka – Zdobnicza – Cienista – CIENISTA (powrót: CIENISTA – Świerszcza – Potrzebna – Sympatyczna). Otwarcie nowego odcinka Alej Jerozolimskich (od placu Zawiszy do ul. Spiskiej). Obsługa przez 9 autobusów z zajezdni "Kleszczowa".

[MZK Telefonogram z 18 VII 1973;
EW 1973, nr 173, 23 VII 1973, str. 5]
1979.09.16. 173 linia autobusowa zwykła stała PLAC NARUTOWICZA – Grójecka – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – Łopuszańska – Krańcowa – Popularna – Techników – Cegielniana – Sympatyczna – Wałowicka – Globusowa – Świerszcza – Chrościckiego – NOWE WŁOCHY. Przedłużenie trasy w związku ze skierowaniem linii 149 do Grot. Obsługa przez 6 autobusów z zajezdni "Kleszczowa".

[MZK Polecenie Służbowe nr 35/79;
EW 1979, nr 207, 15/16 IX 1979, str. 2]
1996.10.21. 173 linia autobusowa zwykła stała PLAC NARUTOWICZA – Grójecka – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – Łopuszańska – Kleszczowa – Chrobrego – Popularna – Techników – Cegielniana – Sympatyczna – Potrzebna – Odolany (pętla) – Potrzebna – Sympatyczna (powrót: Sympatyczna – Cegielniana) – Wałowicka – Globusowa – Świerszcza – Chrościckiego – NOWE WŁOCHY. Wycofanie z przejazdu przez ul. Krańcową wraz z wprowadzeniem podjazdów do Odolan w związku z likwidacją linii 373.
1999.05.01. 173 linia autobusowa zwykła stała LIKWIDACJA LINII. Przekształcenie w linię 373.
2002.10.27. 173 linia autobusowa zwykła stała MARYSIN – Korkowa – Wspólna – Niemcewicza – 1 Praskiego Pułku – Armii Krajowej – Sulejówek: Moraczewskiego – aleja Piłsudskiego – Warszawa: aleja Piłsudskiego – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – STARA MIŁOSNA (GOŚCINIEC). Uruchomienie linii jako wydzielonej z linii 803 w związku z włączeniem Wesołej do Warszawy.
2003.09.11.
ok. godz. 8.00.
173 linia autobusowa zwykła stała MARYSIN – Korkowa – Wspólna – Niemcewicza – 1 Praskiego Pułku – Sikorskiego – Żółkiewskiego – Armii Krajowej – Sulejówek: Moraczewskiego – aleja Piłsudskiego – Warszawa: aleja Piłsudskiego – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – STARA MIŁOSNA (GOŚCINIEC). Wprowadzenie trasy objazdowej w związku z rozpoczęciem modernizacji ul. Armii Krajowej w Wesołej (na odcinku od ul. 1 Praskiego Pułku do ul. Żółkiewskiego).
2004.10.01. 173 linia autobusowa zwykła stała WIATRACZNA – Grochowska – Płowiecka – Marsa – Okularowa – Stepowa – Korkowa – Wspólna – Niemcewicza – 1 Praskiego Pułku – Sikorskiego – Żółkiewskiego – Armii Krajowej – Sulejówek: Moraczewskiego – aleja Piłsudskiego – Warszawa: aleja Piłsudskiego – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – STARA MIŁOSNA (GOŚCINIEC). Przedłużenie trasy do przystanku przesiadkowego przy Wiatracznej w ramach porządkowania komunikacji w Marysinie i Wesołej.
2004.12.11. 173 linia autobusowa zwykła stała WIATRACZNA – Grochowska – Płowiecka – Marsa – Okularowa – Stepowa – Korkowa – Wspólna – Niemcewicza – 1 Praskiego Pułku – Armii KrajowejSulejówek: Moraczewskiego – aleja Piłsudskiego – Warszawa: aleja Piłsudskiego – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – STARA MIŁOSNA (GOŚCINIEC). Przywrócenie stałej trasy po zakończeniu modernizacji ul. Armii Krajowej w Wesołej.
2005.11.10.
ok. godz. 18.00.
173 linia autobusowa zwykła stała WIATRACZNA – Grochowska – Płowiecka – Marsa – Okularowa – Stepowa – Korkowa – Wspólna – Niemcewicza – 1 Praskiego Pułku – Sikorskiego – Chodkiewicza – Armii Krajowej – Sulejówek: Moraczewskiego – aleja Piłsudskiego – Warszawa: aleja Piłsudskiego – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – STARA MIŁOSNA (GOŚCINIEC). Wprowadzenie trasy objazdowej w związku z remontem nawierzchni ul. 1 Praskiego Pułku.
2005.12.02. 173 linia autobusowa zwykła stała WIATRACZNA – Grochowska – Płowiecka – Marsa – Okularowa – Stepowa – Korkowa – Wspólna – Niemcewicza – 1 Praskiego Pułku – Armii Krajowej (powrót: Armii Krajowej – Chodkiewicza – Sikorskiego – 1 Praskiego Pułku) – Sulejówek: Moraczewskiego – aleja Piłsudskiego – Warszawa: aleja Piłsudskiego – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – STARA MIŁOSNA (GOŚCINIEC). Przywrócenie stałej trasy na terenie Wesołej (w kierunku Sulejówka).
2005.12.14. 173 linia autobusowa zwykła stała WIATRACZNA – Grochowska – Płowiecka – Marsa – Okularowa – Stepowa – Korkowa – Wspólna – Niemcewicza – 1 Praskiego Pułku – Armii KrajowejSulejówek: Moraczewskiego – aleja Piłsudskiego – Warszawa: aleja Piłsudskiego – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – STARA MIŁOSNA (GOŚCINIEC). Przywrócenie stałej trasy na terenie Wesołej.
2007.11.09. 173 linia autobusowa zwykła stała WIATRACZNA – Grochowska – Płowiecka – Marsa – Okularowa – Stepowa – Korkowa – Wspólna – Niemcewicza – 1 Praskiego Pułku – Armii Krajowej – Sulejówek: Moraczewskiego – aleja Piłsudskiego – Warszawa: aleja Piłsudskiego – Trakt Brzeski – Jana Pawła II (odcinek wschodni, odcinek południowy) – STARA MIŁOSNA (TORFOWA). Zmiana trasy związana z remontem odcinka ul. Jana Pawła II wraz z likwidacją pętli STARA MIŁOSNA.
2007.12.29. 173 linia autobusowa zwykła stała WIATRACZNA – Grochowska – Płowiecka – Marsa – Okularowa – Stepowa – Korkowa – Wspólna – Niemcewicza – 1 Praskiego Pułku – Armii Krajowej – Sulejówek: Moraczewskiego – aleja Piłsudskiego – Warszawa: aleja Piłsudskiego – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – STARA MIŁOSNA (powrót: STARA MIŁOSNA – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – Rumiankowa (zawrotka) – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – aleja Piłsudskiego). Zmiana trasy na terenie Starej Miłosnej w związku z oddaniem do ruchu całości przebudowanej ul. Jana Pawła II.
2012.08.25.
godz. 22.00.
173 linia autobusowa zwykła stała WIATRACZNA – Grochowska – Płowiecka – Marsa – Rekrucka – Korkowa – Wspólna – Niemcewicza – 1 Praskiego Pułku – Armii Krajowej – Sulejówek: Moraczewskiego – aleja Piłsudskiego – Warszawa: aleja Piłsudskiego – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – STARA MIŁOSNA (powrót: STARA MIŁOSNA – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – Rumiankowa (zawrotka) – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – aleja Piłsudskiego). Wprowadzenie trasy objazdowej w związku z przebudową skrzyżowania ulic: Marsa, Okularowej i Chełmżyńskiej i związanym z tym zamknięciem dla ruchu ul. Okularowej.
2012.10.18.
godz. 21.00.
173 linia autobusowa zwykła stała WIATRACZNA – Grochowska – Płowiecka – Marsa – Okularowa – Stepowa – Korkowa – Wspólna – Niemcewicza – 1 Praskiego Pułku – Armii Krajowej – Sulejówek: Moraczewskiego – aleja Piłsudskiego – Warszawa: aleja Piłsudskiego – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – STARA MIŁOSNA (powrót: STARA MIŁOSNA – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – Rumiankowa (zawrotka) – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – aleja Piłsudskiego). Przywrócenie stałej trasy w rejonie skrzyżowania ulic: Marsa, Okularowej i Chełmżyńskiej.
2013.12.21. 173 linia autobusowa zwykła stała DWORZEC WSCHODNI (LUBELSKA) – Bliska – Żupnicza – Chodakowska – Mińska – Stanisławowska – Dwernickiego (powrót: Dwernickiego – Podskarbińska – Mińska – Terespolska – Stanisławowska) – Wiatraczna – Grochowska (powrót: Grochowska – Zakole – Wiatraczna) – Płowiecka – Marsa – Okularowa – Stepowa – Korkowa – Wspólna – Niemcewicza – 1 Praskiego Pułku – Armii Krajowej – Sulejówek: Moraczewskiego – aleja Piłsudskiego – Warszawa: aleja Piłsudskiego – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – STARA MIŁOSNA (powrót: STARA MIŁOSNA – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – Rumiankowa (zawrotka) – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – aleja Piłsudskiego). Przedłużenie trasy w celu utrzymania całotygodniowego połączenia ulicy Dwernickiego z Dworcem Wschodnim oraz rondem Wiatraczna po przywróceniu stałej trasy linii 123.
2016.03.29. 173 linia autobusowa zwykła stała DWORZEC WSCHODNI (LUBELSKA) – Bliska – Żupnicza – Chodakowska – Mińska – Stanisławowska – Dwernickiego (powrót: Dwernickiego – Podskarbińska – Mińska – Terespolska – Stanisławowska) – Wiatraczna – Grochowska (powrót: Grochowska – Zakole – Wiatraczna) – Płowiecka – Marsa – Okularowa – Stepowa – Korkowa – Wspólna – Niemcewicza – 1 Praskiego Pułku – Armii Krajowej – Sulejówek: Moraczewskiego – aleja Piłsudskiego – Warszawa: aleja Piłsudskiego – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – STARA MIŁOSNA (powrót: STARA MIŁOSNA – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – Torfowa (zawrotka) – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – aleja Piłsudskiego).

(Niektóre kursy w dni powszednie poza godzinami szczytu: ... – Warszawa: aleja Piłsudskiego – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – STARA MIŁOSNA (powrót: STARA MIŁOSNA – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – Rumiankowa (zawrotka) – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – aleja Piłsudskiego).
Połączenie z linią 315. Wprowadzenie w większości kursów podjazdów do przystanku Torfowa.
2016.07.09. 173 linia autobusowa zwykła stała DWORZEC WSCHODNI (LUBELSKA) – Bliska – Żupnicza – Chodakowska – Mińska – Stanisławowska – Dwernickiego (powrót: Dwernickiego – Podskarbińska – Mińska – Terespolska – Stanisławowska) – Wiatraczna – Grochowska (powrót: Grochowska – Zakole – Wiatraczna) – Płowiecka – Marsa – Okularowa – Stepowa – Korkowa – Wspólna – Niemcewicza – 1 Praskiego Pułku – Armii Krajowej – Sulejówek: Moraczewskiego – aleja Piłsudskiego – Warszawa: aleja Piłsudskiego – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – STARA MIŁOSNA (powrót: STARA MIŁOSNA – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – Rumiankowa (zawrotka) – Jana Pawła II (odcinek wschodni) – aleja Piłsudskiego). Wycofanie z podjazdów do ronda przy ul. Torfowej w związku z uruchomieniem linii Z47.
2018.12.01. 173 linia autobusowa zwykła stała DWORZEC WSCHODNI (LUBELSKA) – Bliska – Żupnicza – Chodakowska – Mińska – Stanisławowska – Dwernickiego (powrót: Dwernickiego – Podskarbińska – Mińska – Terespolska – Stanisławowska) – Wiatraczna – Grochowska (powrót: Grochowska – Zakole – Wiatraczna) – Płowiecka – Marsa – Okularowa – Stepowa – Korkowa – Wspólna – Niemcewicza – 1 Praskiego Pułku – Armii Krajowej – Sulejówek: Moraczewskiego – aleja Piłsudskiego – Warszawa: aleja Piłsudskiego – Jana Pawła II – Graniczna – STARA MIŁOSNA (GRANICZNA). Korekta trasy w związku z otwarciem nowej pętli autobusowej STARA MIŁOSNA (GRANICZNA).

OBJAŚNIENIE SKRÓTÓW W PRZYPISACH:
MPA - Miejskie Przedsiębiorstwo Autobusowe [Dokumenty udostępnione przez P. Grzegorza Gałęzowskiego.]
MPK - Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne [Dokumenty udostępnione przez P. Grzegorza Gałęzowskiego.]
MZK - Miejskie Zakłady Komunikacyjne [Dokumenty udostępnione przez P. Grzegorza Gałęzowskiego.]
EW - Express Wieczorny [1946-1999]
KC - Kurier Codzienny [1945-1953]
TL - Trybuna Ludu [1948-1990]
ŻW - Życie Warszawy [1944-2011]
WTE - J. Sawicki, J. Janiak, D. Walczak, T. Igielski, Warszawskie Tramwaje Elektryczne 1908-1998, t. 1-2, Warszawa: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności 1998.
WAiT - J. Dąbrowski, D. Nalazek, M. Stiasny, Warszawskie Autobusy i Trolejbusy, Rybnik: Betezda 2005.

ZOBACZ TEŻ:


LINIA AUTOBUSOWA ZWYKŁA
LINIA AUTOBUSOWA ZWYKŁA
LINIA AUTOBUSOWA ZWYKŁA
LINIA AUTOBUSOWA PODMIEJSKA

 

POWRÓT DO SPISU LINII AUTOBUSOWYCH ZWYKŁYCH

POWRÓT DO KARTOTEK LINII


KONTAKT: trasbus@o2.pl.